Hemsidan fyller 1 år

För drygt 1 år sedan lanserades vår hemsida på nätet. Idag har vi byggt en hemsida som besöks av många. I tisdags noterades 359 besök vilket är rekord för en dag sedan mätningarna började. I snitt ligger vi på drygt 100 besökare per dag under perioden 1-22 oktober. Det är ju inte 100 olika besökare utan man får räkna med att några besöker hemsidan flera gånger per dag.

Vilka besöker då hemsidan? Statistiken ger inga svar. Sannolikt kommer många besök från personer som använder sökmotorer som google. Våra artiklar och bilder hamnar långt fram när man söker på nätet och det gäller speciellt sökord som är ovanliga som sprickrussling, blåsskinn svamp, aspkulor o.s.v. Om man däremot söker på vanligare begrepp så hamnar vi längre ned i resultatlistan. Tips: Använd gärna hemsidans sökmotor. Skriv in ditt sökord i fältet med förstoringsglaset och klicka på förstoringsglaset.

För att hålla hemsidan levande så behöver vi mer material och synpunkter från alla som besöker sidan. Vill du publicera en bild eller artikel som berör naturen och miljön i Surahammars kommun så hör av er till Lars eller Tom.

Lars Bsenko