Information om startsidan

Hemsidans startsida består av fyra avdelningar som fyller olika funktioner. Överst ligger ingressbilden som vi försöker byta ut med regelbundna intervall. Bildformatet är 1:4 vilket gör att den bild som läggs upp bör ha ett motiv som är långsträckt.

Största delen av startsidan utgörs av inläggsdelen där vi publicerar aktuell information och artiklar. Den har ett upplägg som en bloggsida.

Högra delen av startsidan (höger kolumn), sidebar, används för att publicera information som återkommer regelbundet och information som vi speciellt vill puffa för. Överst i kolumnen finns information om ingressbilden, därunder ligger kalendern som visar vad som är på gång i föreningen. Under kalendern finns en länk till en sida som visar vad som tillkommit på hemsidan den senaste veckan. Den uppdateras varje måndag om något nytt tillkommit.

I området under länken till ”Nytt på hemsidan ” tänker vi lägga in bild och information om speciella händelser eller viktig information som föreningen anser bör uppmärksammas. Därunder följer sedan sökfunktionen som är en kraftfull sökmotor för innehållet på hemsidan.

Under sökmotorn finns diverse information om inlägg, kommentarer, månadsarkiv och kategorier.

I sidfoten längs ned finns lite kontaktinformation.

/Lars Bsenko