Möte med skogen i fokus

På medlemsmötet nu på onsdag 13 april kommer Mårten Berglind, från länsstyrelsens naturvårdsenhet och visar bilder och berättar om skog och skogsskydd. Vilka möjligheter finns det att få skog skyddad? Vad är på gång i Västmanland och i Surahammars kommun avseende skydd av skog. Finns det pengar till skogsskydd? På vilket sätt kan vi i Naturskyddsföreningen jobba med skogsskydd, inventeringar etc. Välkomna till en spännande skogskväll! Hembygdsgården kl. 19:00.

Styrelsen

Ruvande björktrast i gammal sälg i tätortsnära skog. Dalskogsområdet, Surahammar, 31/5 2015. Foto: Tom Sävström