God Jul o Gott Nytt År!

Domherren, vår älskade julfågel, här med en julhälsning signerad naturfotograf Lennart Waara, Surahammar.

Som ordförande i Naturskyddsföreningen Surahammar tackar jag alla medlemmar för stödet under 2017 och hoppas Ni tycker det värt vara med även i fortsättningen. Alla medlemmar är viktiga. Har jag valt bli medlem i Naturskyddsföreningen har jag visat intresse för naturen, för växter och djur, och att jag vill vara med och försvara naturen. Så ser jag på medlemsskapet. Själv gick jag med som medlem i föreningen 1968, värvad av vännen Lennart Eriksson. Förstasidan på föreningens tidskrift, Sveriges Natur, som jag då fick hem i brevlådan, var en nötkråka. En skygg fågel, som man oftare hör än ser i hasselmarkerna. Vårprogram för 2018 är på väg. Hoppas vi ses i markerna! Och du är välkommen med bidrag till vår hemsida. Bilder, upplevelser, etc. Hör av dig! Tack Lennart Waara för en fin julhälsning.