Fjällvandring på utställning, Suras bibliotek hela december månad

Såmmarlappa, midsommarafton 2019. Klockan är 07:30. Dags för grötfrukost. I dalen sjöng en rosenfink! Foto: Tom Sävström

Torbjörn Holmstedt och Tom Sävström vandrade kring midsommar 2019 – från Sulitelma i Norge till Kvikkjokk i Sverige. En lagom tur på 10 – 11 mil, Nordkalottenleden och Padjelantaleden. Vi övernattade i 8 stugor längs leden och det tog oss 9 dagar. Vi mötte inte en människa på 8 dagar. Skönt, tyckte vi då. Men allt roligt och förväntansfullt har ett slut. Nu presenterar vi våra upplevelser och intryck på en fotoutställning på ortens bibliotek. På julskyltningen 8/12 finns vi på plats och svarar och förklarar.

Onsdag 11/12 har vi i Naturskyddsföreningen möte i Hembygdsgården och då blir det en helkväll från vår fjällvandring. Alla intresserade hälsas välkomna. Vi bjuder på kaffe, lussebulle och pepparkaka. Tag med vänner och bekanta till en trevlig luciakväll!! Med tema fjällen i fokus!

VÄLKOMNA!