Tråkiga november, eller ….

Åkergroda. Foto: Tina Nordberg

Någon klubbhornsstekel. Foto: Tina Nordberg

Nu är vi inne i november månad. Tråkig månad kan man tycka. Gråväder, hög luftfuktighet, dis o dimma, regn, blötsnö, ja månaden har många väderskepnader. Men en dag i novemberskogen kan vara nog så spännande. Och det är, så länge barmark råder, perfekt att leta skogsorkidén knärot, med sina vintergröna bladrosetter. Och så mötena med mestågen, hackspettarna och de trevliga nötskrikorna som hamstrar ekollon. En ljusglimt nu i november är samlingen av gäss och svanar på de vattniga åkrarna i Västsura.

Den 15 november bjuder vi på en annan ljusglimt i novembermörkret, då Tina Nordberg gästar vårt föreningsmöte i hembygdsgården med sina bilder. Tina har en förunderlig förmåga att se de små detaljerna i naturen. Missa inte det mötet.

Välkommen till bildkvällen och ut och upplev november månads mystik i skog och mark! Det finns ingen tråkig tid i naturen!