Vi är stolta över hederspriset och våra framgångar

Motiveringen till vårt hederspris.

Naturskyddsföreningen Surahammar nominerades till Miljö- och klimatpriset 2023, utlyst av Miljö- och klimatrådet, Västmanland. Bland 13 nominerade utsågs 3 finalister och där fanns vi med. Ett filmteam kämpade med oss en kylig och blåsig novemberdag i Kohagen, för att göra en film som mynnade ut i 75 sekunders presentation av vår förening. På förmiddagen 7/12 fick vi på Västerås slott ta emot hederspris, utdelat av landshövdingen Johan Sterte. Motiveringen bifogas inlägget.
Vi har visat att ideell naturvård behövs och gör skillnad. Vi kämpar för att rädda hotad natur och hotade arter. Vi ska inte vara blygsamma, utan vi ska stå upp för våra framgångar och det är naturintresset och naturkänslan, kärleken till naturen, som ska ge oss nya framgångar. Bli med oss i Naturskyddsföreningen – Du behövs!
Styrelsen

Länk till filmerna ser du här. Hällsta Gård utanför Sala är välförtjänta vinnare.