Svampar från början

Mandelriska är en läcker matsvamp som vi kanske kan hitta på svampexkursionen. Gatstugan, 1/9 2015. Foto: Tom Sävström

På lördag 5/9 inbjuder vi till en svampexkursion på temat ”Svampar från början”. Vi besöker ett område nära Surahammar, där vi letar svampar som är ätliga och andra intressanta arter. Vi samlas på Stenhusets parkering kl. 14:00 och blir ute ca 3 timmar. Medtag gärna svampbok, svampkorg och lupp. Fika är självklart, liksom kläder efter väder. Detta är ett samarrangemang med Botaniska föreningen i Västmanlands län. Höstprogrammet i övrigt distribueras medlemmarna nästa vecka och läggs då in också på hemsidan.

Styrelsen hälsar alla svampintresserade välkomna på lördag!